Mnozí z Vás už jistě slyšeli, že výkon motoru dnešních osobních i nákladních vozů je z výroby nastaven na 60–90 % své skutečné kapacity a že u většiny vozů lze toto změnit a využít plně kapacitu motoru. O řízení motoru se stará jakýsi malý počítač, tzv. elektronická řídící jednotka, a úpravou dat v této jednotce (někdy nazýváno chiptuning) lze odstranit omezení výkonu a vyladit motor na větší výkon, větší pružnost (zátah) nebo také na nižší spotřebu. Po takové úpravě často svůj vůz nepoznáváme a připadá nám, že řídíme zcela nový vůz. Zlepší se tak nejen jízdní komfort, ale i bezpečnost za volantem. Máme tak mimo jiné dostatečnou rezervu výkonu pro předjíždění nebo odvrácení nebezpečné situace na silnici.
Ne každý si však uvědomuje, že nejdůležitější na úpravách je, jakým způsobem se dosáhne zvýšení výkonu, točivého momentu a snížení spotřeby. Poměrně jednoduchým způsobem jsou různá přídavná elektronická zařízení, která však zvýšení výkonu dosahují bohužel tím, že zvýší jen tlaky turba a přidají palivo na vstřikování často hrubým způsobem bez závislosti na otáčkách a podobně. Bohužel velké tlaky znamenají větší množství vzduchu, tzn. větší množství kyslíku a tím větší teploty hoření, a to dlouhodobě nevydrží materiál některých částí motoru. Dalším podobně jednoduchým způsobem jsou univerzální programy, které však fungují na podobném principu jako přídavná zařízení. Takto (oběma zmíněnými způsoby) dokáže dnes zvýšit výkon nejeden autoelektrikář, mechanik či autoservis.
Avšak stejně jako si můžeme nechat vytrhnout zub od zubaře i od kováře, můžeme si nechat upravit řídící jednotku od vývojářů či inženýrů. Jediným správným způsobem zvýšení výkonu a snížení spotřeby je tedy úprava programu řídící jednotky v profesionálním vývojovém systému od výrobců řídících jednotek, kdy se upravuje několik desítek komponent řízení softwaru a nejen tlak turba a přívod paliva.
Tímto způsobem lze zvýšit výkon většinou o 10–40 %, ale také nastavit rychlejší reakce na plyn, přeřazení apod., rychlejší nástup zátahu, zvýšení kroutícího momentu (zátahu) v celém rozsahu otáček a zachování či snížení spotřeby paliva u osobních vozů až o 2 litry, u nákladních o 2-6 litrů. Každá aplikace na jednotlivý vůz trvá jen několik málo hodin a většinou se dělá na počkání. Také je možné kdykoli se vrátit k původnímu originálnímu nastavení.
Jednou z velmi mála vývojářských inženýrských firem v ČR zabývajících se profesionálními úpravami řídících jednotek většiny osobních, užitkových a nákladních vozidel a další dopravní techniky je firma MAX TUNING ČR, za kterou stojí získané vědomosti z vývojových oddělení velkých koncernů, více než 23 let zkušeností, mnoho měření a testů.